1.ÖRNEK UYGULAMALAR
Engelli hasta yatışı kararı alındığında sağlık personeli eşliğinde işlemler başlatılacaktır.
2.UYGULAMA ESNASINDA ORTAYA ÇIKAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜMLERİ
Hasta Hakları Yerinde Değerlendirme Ekibi düzenli aralıklarla turlarını yapmakta öngörülen sorunlara ve dile getirilen sorunlara çözüm üretmektedir
3.MAHKEME KARALARI
Hasta şikayetine yönelik mahkeme kararı bulunmamaktadır.Çalışan şikayetlerine yönelik (beyaz kod) çıkan mahkeme kararları ilgililere tebliğ edilmektedir.
4.HASTA HAKLARI BAŞVURU VE KURUL SÜRECİ:
Hasta hakları birimine gelen başvurular incelenerek ; yerinde çözüm ile hasta mağduriyetlerinin bir kısmı giderilmektedir.Yerinde çözüm ile giderilemeyecek olan şikayetler için; hasta/hasta yakınının dilekçesi alınarak gizlilik içerisinde , gerekli bilgi ve belgeler toplanarak İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilmektedir. İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde toplanan kurulda şikayetler değerlendirilir.Alınan kararlar çalışana hasta hakları birim sorumlusu tarafından tebliğ edilir, hasta/hasta yakınına da iadeli taahhütlü olarak gönderilir.
HASTA VE HASTA YAKINLARINA YÖNELİK BİLGİLENDİRME SÜREÇLERİ
HASTANE GENEL YAPISI VE KURALLARI KONUSUNDA BİLGİLENDİRMELER
HASTANE İSMİ: ARAKLI BAYRAM HALİL DEVLET HASTANESİ
ULAŞIM BİLGİLERİ:
ADRES:Özgen Mahallesi Hastane Küme Evleri No : 9
Araklı, TRABZON / TÜRKİYE 61700
Hastanemize Araklı merkezden kalkan Kaşıkçı dolmuşları ile ulaşım sağlanmaktadır.
İLETİŞİM BİLGİLERİ:
e - Posta Adresimiz:trabzondhs2@saglik.gov.tr
Fax :+90 462 721 74 55
Telefon : +90 462 721 49 62 (3 Hat)
HİZMET SAATLERİ:
Poliklinikler hafta içleri : 09:00-12:00 13:30-16:30 saatleri arasında hizmet vermektedir.
Acil Sağlık Hizmetleri 7/24 hizmet vermektedir.
RANDEVU VE BAŞVURU ŞÜREÇLERİ
Araklı Bayram Halil Devlet Hastanesi web sitesinde hekim çalışma takvimi yer almaktadır. Hekimlerimizden Telefonla 182 MHRS(Merkezi Hekim Randevu Sistemi) aranarak , internet üzerinden mhrs.gov.tr adresinden randevu alınabilmektedir.
OTOPARK HİZMETLERİ
Hastanemizin 50 araç kapasiteli açık otoparkı vardır. 3 tane standartlara uygun Engelli park yeri mevcuttur. Hastane otoparkına LPG’li araçlar girebilmektedir.
TERCÜMANLIK HİZMETLERİ
İşaret dili ile iletişim kuran hasta/hasta yakınlarına ,işaret dilini bilen personellerimiz refakat etmektedir.
TEKERLEKLİ SANDALYE
Acil girişinde tekerlekli sandalyeler ihtiyacı olanlar için bekletilmektedir.
ZİYARET SAATLERİ VE KURALLARI
1. REFAKAT KURALLARI
- Refakatçi kartınızı sağlık tesisinde kaldığınız sürece taşımak zorunludur.
- Hastanemizde hekimin gerek gördüğü hastalar için refakatçi kalınmasına izin verilir ve refakatçi kartı düzenlenir.
- Her hastanın yanında en fazla 1 refakatçi bulunabilir, birden fazla refakatçiye izin verilmez.
- Refakatçinin erkek veya bayan olmasına hastanın ve servisin durumuna göre karar verilir.
- Yoğun Bakım Ünitesinde refakatçi uygulaması yoktur.
- Refakatçilerin hastanemizdeki tüm kurallarına uyması beklenmektedir.
- Kendinize ait getirmiş olduğunuz eşyaları hastanızın odasında bulunan dolaplara yerleştirmeniz gerekmektedir.
- Hastanemizde sabah kahvaltısı 06:30, öğle yemeği 11:30, akşam yemeği ise 17:00 saatinden itibaren odanızda verilmektedir.
- Hasta odalarında sizin için ayrılmış bulunan refakatçi koltuğunu kullanmalısınız.
- Hastanızın bakımına sadece hekimin ve hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmelisiniz.
- Hastanızın güvenliği açısından hekim ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunmayınız.
- Hemşirelerce verilen eğitim kurallarına lütfen uyunuz. (El hijyeni, düşme riski eğitimi)
- Hastanızın bulunduğu oda dışındaki odalara girmeyiniz.
- Hastanızın yanından ayrılacağınız durumda ve refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelisiniz
- Güvenliğiniz açısından hasta ve kendi yanınızda fazla para veya değerli eşya bulundurmayınız
- Hastanıza huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmayınız, gürültü yapmayınız. Ayrıca odanızda bulunan televizyonları başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılmalı ve hekim vizit saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatmalısınız.
- Hekim ya da hemşire istemi dışında, hastalarınızı hastane dışına çıkarmamalı ve yatağını değiştirmemelisiniz.
- Hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelisiniz.
- Hastane içinde tütün ve alkol kullanmamalısınız.
- Hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelisiniz.
- Refakat kartlarınız ile hastanemizin yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeden yararlanabilirsiniz.
- Hastanız ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda derhal hemşireyi durumdan haberdar etmelisiniz.
- Hastane içindeki uyarı ve ikaz levhalarına uymalı, bir problemle karşılaşıldığınızda servis sorumlu hemşiresine haber vermelisiniz.
- Acil bir durum olmaması halinde doktor vizit saatinde hastanızın durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye haber vermeden ayrılmamalısınız.
- Talep etmeniz halinde hastanemizde görevli imam hastanıza manevi destek verebilir.
- Hastanızın saç/sakal tıraşı ihtiyacı var ise servis sorumlu hemşirenize bildirerek, berber hizmetinden ücretsiz yararlanabilirsiniz.
- Acil durumlar için telefon kullanmanız gerekirse servisinizdeki hemşireye haber veriniz.
- Hastanemizde vezneler dışında hiçbir birim ya da personele ödeme yapmayınız.
- Tanımadığınız kişilerden yardım kabul etmeyiniz.
- Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için hastanemiz ile ilgili görüş ve önerilerinizi “dilek – şikâyet” kutularına bırakabilirsiniz.
2. ZİYARET KURALLARI
- Hastanemizde yönetimin belirlediği ziyaret saatleri öğle 12:30 – 14.00, akşam 19.00 – 20.00 Saatleri arasındadır. Ziyaret saatlerine kesinlikle uyunuz.
- Ziyaretçilerin yanlarında getirmiş oldukları her türlü eşya gerek görülmesi durumunda hasta ve çalışan güvenliği gerekçesiyle aranabilir uygun görülmeyen eşyaların servislere çıkarılmasına izin verilmez.
- Hasta ziyareti esaslarına uyulması kontrolü; servis çalışanları, güvenlik görevlisi ve nöbetçi memur kontrolündedir.
- Sağlık tesisimizde enfeksiyon riski ve çocukların olumsuz olarak etkilenmemesi için 12 yaşın altındaki çocukların hasta ziyaretinde bulunmamaları gerekmektedir.
- Bir hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi alınmamakta olup, hasta ziyaretleri 15 dakikadan fazla olmamalıdır.
- Ziyaretçiler yaka kartlarını güvenlikten alarak mutlaka takmalıdır.
- Hasta başında herhangi bir şey yenilip içilmemeli, aynı odada kalan diğer hastalara da herhangi bir gıda verilmemeli, servise yiyecek getirilmemelidir.
- Enfeksiyon kapma riskine karşı ziyaretçilerin hastaya ait eşyaları kullanmaması, hasta yataklarına oturmaması gerekmektedir.
- Hasta odalarında bulunan tuvalet, duş, havlu, bardak gibi hastaya ait alanların/eşyaların kullanılmaması gerekmektedir.
- Hasta ziyaretçilerinin tuvalet ve lavabo ihtiyacını gidermek için, servislerde bulunan genel kullanıma açık tuvalet ve lavaboları kullanması gerekmektedir.
- Ziyaret öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır.
- Hastalarımızın tedavi ve muayene işlemleri sırasında ziyaretçilerin odadan çıkarak hasta mahremiyetine özen göstermesi gerekmektedir.
- Hastalarımızın ziyareti tıbbi nedenlerle hekimi tarafından yasaklandıysa ziyaret konusunda ısrar edilmemesi gerekmektedir.
- Hastalarımızı enfeksiyondan korumak amacıyla hasta odalarına topraklı çiçek kabul edilmemektedir.
- Ziyaretçilerimizin hastanemiz kapalı alanı içerisinde sigara içmesi kesinlikle yasaktır.
- Hasta ziyareti esnasında gürültü yapılmamalı ve yüksek sesle konuşulmamalıdır.
- Hastalara ait tıbbi cihazlara dokunulmamalıdır.
- Nezle ve soğuk algınlığı gibi bulaşıcı hastalıkların varlığında hasta ziyareti sakıncalı olmaktadır.
- Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verilebilmesi için sağlık tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi “dilek – şikâyet” kutularına bırakabilirsiniz.
- Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hasta odaları terk edilmelidir.
- Yoğun Bakım Ünitesi ziyaretleri günde en az bir kez olmak üzere yapılır.
- Hastanın birinci derece yakınları tarafından ziyaret gerçekleştirilebilir. Özel durumlarda hastanın doktorundan izin alınmalıdır.
- Yoğun Bakım Ünitelerine yiyecek-içecek kabul edilmez.
- Ziyaret esnasında ziyaretçilerin yoğun bakım giriş- çıkış kurallarına uyması gerekmektedir.
- Yoğun bakımda bulunan hastanızın hastalığı ve tedavisi hakkında bilgilendirme hekiminiz tarafından, hastanızın ihtiyaçları hakkında bilgilendirme ise sağlık personeli tarafından yapılır.
- Ziyaretçilere, uymaları gereken kurallar konusunda Yoğun Bakım Ünitesinin girişinde bilgilendirme yapılır.
- Ziyaretçilerin yeterli el hijyeni uygulaması yaparak girişleri sağlanır.
YATAN HASTA BİLGİLENDİRME SÜREÇLERİ
Yatışı yapılan hasta/hasta yakınlarına ,kabul işlemleri sırasında ;
Yoğun bakım ve ziyaretçi kabul edilmeyen hastalar için,yatış işlemleri, refakatçi kabul ve işlemleri,hasta tanıtım bilekliği,hasta ve refakatçiler için yemek hizmetleri,ilaç güvenliği,ibadethane bilgilendirmesi,yatan hasta hizmetleri (televizyon, buzdolabı, dolap, tuvalet, banyo, yatak,temizlik, kıyafet, elektrikli cihaz kullanımı) konularında bilgilendirme yapılmaktadır.
HASTA GÜVENLİĞİ
Hastanemiz 24 saat kamera sistemi ile izlenilmekte ve güvenlik elemanları 24 saat nöbet tutarak kurumumuzda can ve mal güvenliğini sağlamaktadır. Ayrıca hastanemizde muhtelif 12 noktaya Güvenlikçi Tur Sistemi kurularak; güvenlik görevlilerinin periyodik olarak bu noktalardan geçmesi suretiyle devamlı bir güvenlik sirkülasyonu sağlanmaktadır
TALEP ÖNERİ ŞİKAYET VE TEŞEKKÜR BAŞVURU SÜREÇLERİ BİLGİLENDİRMESİ
Hastanenin hizmet sunan tüm birimlerinde bulunan dilek öneri kutularına Görüş, Öneri Ve Şikâyet Bildirim Formunu doldurarak atabilirler. Ayrıca hastane web sitesi üzerinden de Hasta Görüş ve Öneri Formunu doldurabilirler.
HASTANENİN GENEL YAPISI
Hastanemiz 100 yataklı olup 4 kattan oluşmaktadır. Hastanemiz bodrum katta yemekhane ,çamaşırhane, morg ve mescit bulunur.